úterý 30. dubna 2013

Kuřecí na kari s jablky, cibulí a rýží

Každodenní vaření nebo aspoň ob den vaření je někdy pořádná dřina. Ne ani tak samotný úkon vaření, ale spíše vymýšlení pestrého jídelníčku, tak aby to chutnalo všem a tak, abychom nejedli pořád tři jídla dokola. A tak každý rychlý a zajímavý recept beru všemi deseti.


Tento recept jsem měla v kuchařce už dlouho a kdysi dávno jsem ho dělala. A nevím, jestli mě tehdy nezaujal nebo proč vlastně, že jsem ho od té doby už nedělala a přitom je taaak dobrý, netradiční a hlavně rychlý, což oceňuji nejvíc.

Kombinace jablek a cibule se někdo možná může bát, ale já říkám, nebojte se, jděte do toho! :-)

Inspirace zde

Suroviny:
  • kuřecí prsa (asi 3 ks), 
  • 2 větší cibule, 
  • 2 velká jablka, 
  • 1 smetana na vaření,
  • kari,
  • pepř,
  • sůl,
  • olej,
  • rýže.

Postup:
  1. Kuřecí maso si nakrájíme na nudličky nebo kostičky, osolíme, opepříme, přidáme kari koření, trochu oleje a necháme chvilku odležet. Ideální je si maso naložit večer nebo aspoň ráno. Já to většinou ale nezvládnu a nevadí to. :-) 
  2. Maso osmahneme. Poté přidáme cibuli nakrájenou na stroužky (ne kostičky), jablka nastrouhaná na hrubo a lehce podusíme. 
  3. Pak přidáme smetanu a znova povaříme.
  4. Pokud se nám směs zdá na pohled moc mdlá, nevýrazná, přidáme ještě kari koření. Já směs mdlou trochu měla, ale koření jsem nepřidávala kvůli malému.
  5. K tomu jako příloha se výborně hodí kari rýže, což není nic jiného, než jen rýže uvařená v kari koření.



4 komentáře:

  1. U babičky jsem minulý týden měla kuřecí prso zapečené s jablkem, šunkou a sýrem...byl to nezvyk, ale ta kombinace chuti jablka a kuřete mě zaujala, takže vyzkouším i tenhle recept :)

    OdpovědětVymazat
  2. ooooo, tak přesně tohle jsem taky dělala a všichni si to chválili, akorát s vepřovým masem :))) A ještě na trošinku dochucení jsem tam dala asi 2 lžíce bílého vína, které se vyvařilo a zůstala jen ta chuť :)))

    OdpovědětVymazat