středa 20. března 2013

Bleskově rychlá buchta ze tří druhů mouk

Přemýšlela jsem, jak jen nazvat tuto buchtu. V původním receptu zde byla označená jako jogurtová buchta, což mi teda přišlo trochu nepřesné. Ano, je v ní i jogurt, ale je tam taky žitná mouka, kukuřičná, špaldová, taky je hodně kakaová. A další přívlastek, který se k ní náramně hodil, bylo bleskově rychlá. Takže z toho vzniklo, to co vzniklo. :-)


Mám tento recept uložený mezi svými oblíbenými s poznámkou výborná a i když se na první pohled tváří tak nějak nenápadně, tak výsledek je opravdu vynikající. A nechci se opakovat, ale taky rychlý a to jak, co se týče přípravy, tak pečení.

Suroviny:
  • 1 hrnek celozrnné žitné mouky,
  • 1 hrnek jemně mleté kukuřičné mouky,
  • 1 hrnek bílé hladké mouky (použila jsem hladkou špaldovou mouku)
  • 9 polévkových lžic oleje,
  • 300 g hustého bílého jogurtu,
  • 1 vejce,
  • 1 bezfosfátový prášek do pečiva (nebo pro menší nadýchanost 2 lžičky)
  • špetka soli,
  • 3/4 hrnku hnědého třtinového cukru (nebo 1/2 hrnku rapadury),
  • 1 lžička skořice,
  • 2 - 3 lžíce kakaa,
  • 1 hrnek teplé vody.

Postup:
  1. Smícháme si vejce, cukr, olej, pak přidáme kakao, jogurt a vodu. 
  2. Do mokré směsi pak přidáváme mouky, prášek do pečiva, špetku soli a skořici.
  3. Ze všech surovin vytvoříme polořídké těsto, které vylijeme na máslem vymazaný a moukou vysypaný plech (nebo plech s pečícím papírem). 
  4. Pečeme v předehřáté troubě na 180 stupňů (já jsem pekla asi 25 minut).
Pokud použijete méně prášku do pečiva, tak bude buchta vypadat nějak takto. Trošku mi to připomínalo brownies. Buchta je spíše ten mokřejší typ, i když neobsahuje žádné ovoce.



Pokud jste příznivci raději nadýchanějších buchet, tak dejte určitě celý balíček prášku do pečiva.



18 komentářů:

  1. Jé. Další úžasný kousek! :))

    OdpovědětVymazat
  2. Buchta vypadá krásně a vláčně.. Na první pohled jak nugátové kostky! :))

    OdpovědětVymazat
  3. Ta vypadá nádherně :) Určitě vyzkouším... a souhlasím s tím, že na první pohled jsem podle fotky myslela, že jde o nugát:)

    OdpovědětVymazat
  4. Hm...vyzerá to chutne, hneď by som si dala...Nellie

    OdpovědětVymazat
  5. vypadá moc dobře, asi zkusím) buchty s jogurtem mám nejradši:))

    OdpovědětVymazat
  6. krásně nafoceno! napadá mě k tomu ještě čokoládová poleva,ale i bez ní to vypadá zajímavě

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. jj čokoládová poleva by k tomu určitě sedla, fantazii se meze nekladou :-)

      Vymazat
  7. Kivi, to je krásné! Nejdřív jsem si myslela, že to je čokoláda z toho malého náhledu :D

    OdpovědětVymazat
  8. Téééda,vypadá to krásně! Ted mám ale hlad :D

    OdpovědětVymazat
  9. Čím by se dala nahradit ta kukuřičná mouka? Hned mě napadla polenta, však se uvádí, že to je vlastně kukuřičná mouka, ale přece jen je polenta instantní, nevíš zda to má na buchtu vliv? Děkuji

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. klidně tam zkus dát tu polentu, také ji dávám do buchet, je to v podstatě velice podobné té hladké kukuřičné mouce.
      Mám na blogu i kukuřičný koláč http://kivibloguje.blogspot.cz/2013/03/zapecena-kukuricna-kase-slana-i-sladka.html a tam je právě ta polenta. Nijak to předem nevaříš, prostě použiješ stejně jako tu mouku. Tak ať se buchta vydaří, jestli ji budeš zkoušet. :-)

      Vymazat
    2. tak jsem to zkusila s tou polentou, šlo to dobře, vzhledově vypadá stejně, chuť není špatná, není ani dusivá ani nějak mokrá, ale nemůžu si pomoct já tam cítím tu polentu jako prášek. Asi se raději podívám po pravé kukuřičné mouce. Každopádně díky za recept :-)

      Vymazat
    3. tak to mě mrzí, že to chuťově úplně nedopadlo. Ale tak třeba to za pokus stálo, no snad ji teda nevyhodíš...

      Vymazat