čtvrtek 18. dubna 2013

Pečené kuřecí karbanátky s mrkví

Tak nějak zjišťuji, že poslední dobou hrozně ráda pročítám jiné blogy a tím pádem zanedbávám trochu ten svůj. Když já se do toho čtení vždycky tak ponořím. :-)
Po hodně dlouhé době tady mám recept na oběd. Něco podobného jsem kdysi viděla u Martiny v kuchyni. Akorát jsem se k tomu dostala až teď. Karbanátky jsou moje velmi oblíbené jídlo. Dělám je zásadně pečené. Smažené jsem zkoušela jen jednou a zase jsem se ráda vrátila k těm pečeným. Jsou mnohem zdravější. A taky k nim vždycky dám nějakou zeleninu. Jako cibule a česnek, to je základ, to tam patří asi tak jako třeba sůl, ale moc ráda do karbanátků dávám i brokolici.

Ostatně dívám se, že na blogu mám již dva recepty na karbanátky - Zapečené masovo-brokolicové karbanátky se sýrem a Krůtí karbanátky - smažené nebo pečené jak je libo. Asi jsem na ty karbanátky nějak zatížená či co. :-)


Myslím, že co se surovin týče, tak se tento oběd dá považovat opravdu za zdravý. Strouhanku jsem použila celozrnnou. Nevím, zda se dá koupit v obchodě, já si ji dělám doma sama.

Suroviny:

  • 500 g kuřecích prs,
  • 1 středně velká mrkev,
  • 2 středně velké cibule,
  • 2 stroužky česneku,
  • 2 vejce,
  • majoránka,
  • mletý pepř,
  • sůl,
  • strouhanka,
  • trocha oleje.
Postup:
  1. Kuřecí prsa si pomeleme (buď doma v mlýnku nebo poprosíme hodnou prodavačku v masně, aby nám maso namlela :-).
  2. Mrkev a cibuli si očistíme. Cibuli pokrájíme na malé kousíčky a mrkev si postrouháme na hrubo.
  3. Taktéž si očistíme česnek, který rozdrtíme.
  4. A pak už začneme tvořit směs. Do větší mísy si dáme maso, cibuli, mrkev, česnek, 2 vejce, osolíme, opepříme, přidáme majoránku a pořádně promícháme. Pak postupně přidáváme strouhanku. Strouhanky dáme tolik, aby se nám se směsí dobře pracovalo a aby se nám dobře tvořily karbanátky.
  5. Do pekáče si dáme trochu oleje a pak už tvarujeme karbanátky, které skládáme vedle sebe na pekáč. Mně už to "karbanátkování" ke konci nebavilo, tak jsem ze zbytku udělala sekanou.
  6. Pekáč dáme do předehřáté trouby na 180-200 stupňů a pečeme 40-60 minut (záleží, jakou zvolíte teplotu). V polovině pečení karbanátky obrátíme. A ještě důležitá věc, po chvilce pečení podlejeme karbanátky vodou, aby se nám nepřipalovaly. Dělám to tak raději vždy.
  7. Podáváme s bramborovou kaší nebo čistě s bramborami.

8 komentářů:

  1. Děkuji za připomenutí. Už jsme doma neměli karbanátky ani nepamatuji, tak to budu muset napravit.

    OdpovědětVymazat
  2. Hmm, to vypadá dobře :-)
    Karbanátky jsem neměla ani nepamatuju, ale tyhle vypadají výtečně. Moc děkuju za inspiraci!

    OdpovědětVymazat
  3. Úplně jsem na ně dostala chuť, díky za recept! :)

    OdpovědětVymazat
  4. Asi budou moc dobré a dietní, když jsou pečené v troubě...:))

    OdpovědětVymazat
  5. Páni a já si tu zoufám, že už nevím, co budu vařit, další úžasné jídlo, které zařadím do svého jídelníčku. Děkuji!

    OdpovědětVymazat