sobota 24. listopadu 2012

Květákový špaldový nákyp

Dneska přicházím s receptem pro milovníky květáku. :-) A taky po dlouhé době s něčím jiným, než jen s něčím sladkým. :-)
Z květáku nejčastěji vařím polévku. Je to jediný způsob, jak květák dostat i do mého manžela. :-D
Květákové polévky jsme byli ale už všichni nějací přejedení a pořád mi ale zbývala půlka opravdu výstavního květáku. Bylo mi ji líto. :-) Vzpomněla jsem si, že moje maminka dělávala výborný nákyp. Nevěděla jsem, co všechno do toho dávala, utkvěla mi jen uzenina a sýr. Tak jsem si vytvořila svůj recept. A musím říct, že jsem z něho měla opravdu radost. Do manžela jsem tento nákyp samozřejmě nedostala, ale náš malý ho jedl a jedl a přišlo mi, že už musí mít žaludek přervaný, ale on stále chtěl další a další kousek. :-D


Nákyp může být výbornou variantou bezmasého oběda nebo večeře. Ale taky to může být skvělá svačina do práce/školy. Jak totiž nákyp zchladne a třeba navíc v ledničce ztuhne, dá se potom krásně krájet jako buchta. A dá se vzít jednoduše do ruky jako buchta a drží hezky tvar. Takže doporučuji.

Suroviny:
  • 1/2 květáku,
  • 4 vrchovaté polévkové lžíce celozrnné špaldové mouky hladké,
  • 2 vejce,
  • 100 g tvrdého sýra (použila jsem Eidámek pro děti 30 % tuku),
  • sůl,
  • majoránka,
  • koření Horalka nebo jakékoliv jiné,
  • troška pepře,
  • máslo na vymazání a strouhanka na vysypání pekáče.

Postup:
  1. Květák si uvaříme ve vodě. Vodu většinou nijak nesolím, nekořením, prostě čistá voda.
  2. Postrouháme si sýr a taky si předehřejeme troubu na 200 stupňů.
  3. V misce si smícháme vejce, sýr, sůl, majoránku, pepř a koření Horalka.
  4. Pak si pokrájíme vychladlý květák. Přisypeme ho do misky k ostatním surovinám.
  5. Na závěr přidáme špaldovou mouku a směs pořádně promícháme.
  6. Pekáč si vymažeme máslem a vysypeme strouhankou.
  7. Směs vložíme do pekáče, pěkně uhladíme a dáme péct na cca 20-25 minut.
Množství surovin si samozřejmě můžete navýšit podle počtu strávníků. Pokud budete dělat nákyp z celého květáku, tak prostě vezměte všechno krát dvě. :-)


4 komentáře:

  1. Neustále přemýšlím jak upravit květák a vždy skončím jen u polévky. Proto děkuji za parádní tip, vyzkouším ! :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. vyzkoušej, doufám, že budeš spokojená, já byla :-)

      Vymazat
  2. Díky za tip, už od včera marně přemýšlím, co dnes uvařit :-) Už se na to těším!

    WorldByBella

    OdpovědětVymazat
  3. květákový nákyp už jsem zkoušela,sice trošku jinačí,ale byl skvělý!

    OdpovědětVymazat