pátek 16. března 2012

Brownies s brusinkami nebo-li hnědáci po česku

Tento lákavý recept jsem našla na blogu Kozy Rézy a ihned mě zaujal. Americké brownies jsem nikdy před tím nejedla. Dle surovin to přesně odpovídalo mým chutím. Už dva dny jsem měla pořád chuť na nějakou čokoládu, ale ať jsem si dala jakoukoliv, nebylo to ono. Až tihle hnědáci. To je mimochodem náš překlad, který jsme si doma vymysleli a trochu jsme si tu lahůdku počeštili. :-)

Množství surovin odpovídá menšímu pekáči.

Suroviny:
  • 200 g čokolády (já použila hořkou s 50 % kakaa),
  • 100 g másla, 
  • 1 vrchovatá lžíce kakového prášku, 
  • 3 vejce,
  • 120 g hladké mouky,
  • 5 PL tmavého třtinového cukru,
  • 1/2 malé lžičky kypřícího prášku,
  • malá hrstka sušených brusinek.



Postup:
  1. Ve vodní lázni rozpustíme nalámanou čokoládu, máslo a kakao (já na tyto účely používám mlékovar, jinak kdo nemá, tak stačí hrnec s vodou a na něj položit misku). Mícháme, dokud se čokoláda úplně nerozpustí.
  2. Mezitím si našleháme vejce s hnědým cukrem.
  3. Předehřejeme si troubu na 170 stupňů.
  4. Rozpuštěnou čokoládu odstavíme z vodní lázně a po mírném zchladnutí do ní postupně po částech zašlehávejte vaječno-cukrovou hmotu, mouku, prášek do pečiva a brusinky. Já jsem rozpouštěla čokoládu v mlékovaru, takže můj postup byl opačný. Do vaječno-cukrové hmoty jsem dala čokoládu a pak mouku, prášek do pečiva a brusinky. Pak jsem vše šlehala ručním šlehačem.
  5. Dno pekáčku vyložíme pečícím papírem a stěrkou do něj nandáme těsto. 
  6. Pečeme asi 20 minut (já pekla přesně 18 minut při 170 stupních). Dle výše zmíněného zdroje: "Zkoušejte špejlí - zapomeňte na pravidlo, že ji máte vytáhnout suchou - naopak by měla být potažená drobečky, ale ne zas úplně tekutým těstem. U brownies je nejtěžší vytáhnout je z trouby ve správnou chvíli. Neměly by totiž být úplně dopečené. Těsto musí být vlhké a vláčné."  
  7. Krájejte až po vychladnutí.
Těžko říct, jak to dopadlo u mě, jestli jsem hnědáky vytáhla opravdu ve správnou chvíli. Každopádně je to dobrota. Akorát pozor, pěkná kalorická bomba. Takže doporučuji jíst po malých kouskách a ne půl pekáče na posezení. :-)) Mohlo by vám být taky pěkně špatně od žaludku. Je to defacto lehce naředěná čokoláda.



1 komentář:

  1. dobrý den,
    jak nejlépe ve všech receptech nahradit klasickou bilou mouku, aby byl vysledek mnohem zdravejsi. Snazim se klasickou psenicnou mouku vyradit a nahradit zdravy alternativami. Dekuji moc

    OdpovědětVymazat