středa 7. března 2012

Vláčná ovesno-kukuřičná buchta s cuketou

Tak jsem zase zaexperimentovala s moukama a musím říct, že výsledek mě příjemně překvapil. Zkusila jsem zkombinovat ovesnou a kukuřičnou mouku, směs doplnila o ovoce a vznikla z toho taková vláčná buchta. Inspiraci jsem našla zde. Dala by se nazvat i zdravou buchtou, není tam žádný olej nebo máslo a oslazená je jen minimálně. Samozřejmě kdo má radši olejovatější buchty, tak si tam stačí půl hrnku oleje přidat, to samé s cukrem, přidat se dá vždy. Mně to ale vyhovuje tak, jak to je. :-)

Suroviny:
  • 2 hrnky ovesné mouky,
  • 1/2 hrnku hladké mouky,
  • 1/2 hrnku kukuřičné hladké mouky,
  • 1 vanilkový cukr,
  • 1 prášek do pečiva,
  • 2 vejce,
  • 1/2 hrnku mléka,
  • šťáva z kompotu,
  • cuketový kompot (nebo jakýkoliv jiný),
  • 1 velká mrkev,
  • 3 středně velká jablka,
  • 2 PL medu,
  • 2 PL javorového sirupu (nebo opět medu).

Postup:
  1. V míse smícháme všechny suché suroviny - mouky, vanilkový cukr a prášek do pečiva.
  2. Rozšleháme si vejce (stačí vidličkou) a přilijeme k směsi, pak přidáme šťávu z kompotu a kompotové ovoce, mléko, med a javorový sirup a pořádně promícháme.
  3. Nastrouháme si jablka a mrkev a přidáme do směsi.
  4. Pečeme v předehřáté troubě asi 25 minut na 200 stupňů.



Žádné komentáře:

Okomentovat