středa 14. března 2012

Zapečené masovo-brokolicové karbanátky se sýrem

Na nedělní oběd jsem měla nachystaný recept na karbanátky zapečené se sýrem. Je to můj osvědčený recept, který máme rádi a většinou se povede. Ještě před tím, než jsem se pustila do vaření, jsem si zapnula pc a uviděla příspěvek na blogu Martiny a to konkrétně Masovo-brokolicové koule (díky Marti :-). V ten moment jsem měla rozhodnuto, že do svého receptu ještě přimíchám brokolici, protože jsem ji v lednici měla a pořád přemýšlela, kdy ji spotřebuji. Trochu jsem se obávala, aby karbanátky jedl i manžel. O brokolici jsem mu vůbec neříkala. On to nějak nezkoumal a moc mu to chutnalo. Takže paráda. Aspoň jsem ten recept trochu ozdravila. :-) Jo a typická chuť brokolice v tom vůbec nebyla cítit, takže kdo ji nemá rád, tak se toho nemusí bát. Na tomto receptu mám ráda, že se nemusí péct vůbec na oleji. Karbanátky jsem měla vždycky docela ráda, ale dost jsem se jim vyhýbala, protože byly smažené, takže tato zapékací varianta je docela přijatelná. :-)

Suroviny:
  • 500 g mletého masa (já používám vepřové do 7 % tuku),
  • 1/4 brokolice,
  • 1 větší cibule,
  • 4 stroužky česneku,
  • 2 vejce,
  • strouhanka,
  • sůl,
  • majoránka,
  • koření Horalka,
  • 1/2 bujonu (já použila zeleninový),
  • 1/2 pórku.
Vhodné přílohy: bramborová kaše nebo brambory


Postup:
  1. Nejprve si připravíme zeleninu - pokrájíme syrovou brokolici a cibuli na malé kousky, pak si připravíme česnek. Pórek si pokrájíme na kolečka.
  2. Mleté maso dáme do mísy a přidáme další suroviny - 2 vejce, sůl, pepř, majoránku, brokolici, cibuli, rozdrcený česnek a strouhanku dle potřeby. Všechno řádně promícháme. Tvarujeme placičky, které ještě obalíme ve strouhance.
  3. Na pekáč položíme kolečka pórku, na ně položíme placičky a podlijeme bujonem rozpuštěným ve vodě.
  4. Pečeme v troubě asi 20 minut při 200 stupních, pak placičky otočíme a pečeme dalších 20 minut. Na posledních 5 minut pečení přidáme na placičky ještě sýr.




2 komentáře: